
Протектор та звуки шин
Чому шини гудуть?
Шуми в автошинах досить часто виникають при зміні коліс з літніх на зимові або навпаки. Але це лише поширена помилка. Гудіння покришок не особливо залежить від сезону. Точніше сказати, різниця відчувається, але виникають шуми при пересуванні не через різну сезонну гуму. Всьому виною є умови експлуатації (кліматичні або дорожні) та особливості будови автомобільної шини.
Чи причини виникнення акустичного дискомфорту?
- неполадки підшипників передніх коліс;
- кривизна коліс;
- сильне вантажне навантаження;
- низький тиск у покришках;
- маневри під час руху авто;
- не обкатана гума (до 500 км).
- особливості протектора шини, що контактує з дорогою.
Перші п'ять причин гудіння гуми пов'язані з поломками машини чи дорожніми умовами. Для їх усунення необхідно звернутися до СТО, щоб полагодити (замінити) комплектуючі.
Що робити, є справно, а шум все одно є? В даному випадку, необхідно розібратися від чого виникає шум у протекторі. Це може бути з двох причин: конструкції протектора та складу гумової суміші.
Під час руху в міжблочні простори протектора потрапляє повітря, яке спричиняє шум. При цьому він стає більшим при збільшенні швидкості. Тому що швидше їде авто, то сильніше шумить гума.
Гумова суміш має особливе значення. Тут явно проглядається різниця між дешевими та дорогими шинами. Більш жорсткі шини будуть викликати більший шум порівняно з м'якшими.
Якщо в гумовій суміші відсутні пом'якшувачі та речовини, які містять кремній, то вона буде необґрунтовано жорсткою, і відповідно недорогою. Тому слід віддати перевагу більш перевіреним торговим маркам, які добре зарекомендували себе на світовому ринку. Наприклад, покришки Continental, Bridgestone, Goodyear, Michelin та інші. Вони містять пом'якшувачі, але гума при цьому не втрачає захищеності. Таким чином, шини виходять міцними та еластичними.
Літні шини гудуть більше зимових? Все залежить від умов експлуатації. Якщо зимову гуму використовувати в літній період, вона буде сильно шуміти. Те саме, якщо їздити на літніх шинах у перші дні весни чи пізно восени. Але якщо дотримуватися класичних умов експлуатації для літньої та зимової гуми, то літні моделі будуть тихішими. Це підтверджено європейською системою маркування автомобільних покришок.
Що таке протектор шини?
Протектором шини називається робоча доріжка колеса, що має безпосередній контакт із дорожнім полотном. При використанні автомобільної покришки протектор піддається зносу, що, в свою чергу, знижує ефективність застосування шини.
Досить часто можна почути, що протектор – це мережа каналів та канавок. Але це визначення зовсім не вірне. Адже протектор складається із цілого гумового шару, в якому є пази та канали. Крім того, головними атрибутами протектора є не канали та канавки. Наприклад, гоночні силіконові шини не мають канавок.
Протектори можуть бути літніми, зимовими та всесезонними. А також підрозділятимуться залежно від умов експлуатації (легкові, кар'єрні, позашляхові, для сільгосптехніки). Крім того їх ділять за малюнком: симетричні та асиметричні.
Мінімальна глибина протектора
Ті, хто колись стежили за глибиною протекторної частини, помітили, що вона з часом стає меншою. Виміряти її можна за допомогою спеціального інструменту – вимірювача глибини протектора. У різних країнах законодавство прописує різну мінімально дозволену глибину протектора. У середньому вона становить 1,6 мм. Пересуватися на колесах, що мають менше значення, є не лише порушенням закону, а й небезпечно для свого життя та оточуючих.
У чому різниця зимових покришок від літніх? У теплу пору року дорожнє полотно зазвичай сухе або вологе, а температура повітря вище 10 градусів. Тому протектор для літа твердіший і має спеціальні поздовжні канавки, які виводять воду. Дизайн літньої покришки простіший, тому що немає мети, виконати багато завдань.
Зимові моделі відрізняються своєю м'якістю. У цей період важливо зберегти еластичність, тому до складу гумової суміші додають пом'якшувачі. Крім цього, протекторні блоки оснащені безліччю дрібних розрізів, які називають ламелями. Вони допомагають стійко рухатися автомобілю по засніжених і зледенілих дорогах. Зимовий протектор роблять глибше в порівнянні з літнім, тому що він зношується швидше.
Шинні виробники випускають великий асортимент покришок, але не нові моделі мають новий малюнок протектора. Досить часто бренди виготовляють ту саму шину, але під різною назвою.
Компанії, які застосовують однакові малюнки протекторів:
- Seiberling - Dayton - Saetta;
- Kumho - Marshal;
- Strial - Riken - Orium - Kormoran - Taurus - Tigar;
- Tunga - Cordiant;
- BFGoodrich - Kleber;
- Sumitomo - Falken;
- General - Gislaved - Viking - Matador;
- Kumho — Marshal;
- Debica - Sava - Barum