
Усиленные шины и их преимущества
Не буває таких водіїв, які б не боялися проколоти шину на своєму автомобілі під час руху. Донедавна це було основною проблемою. Компанії з виробництва автопокришок полегшили долю автомобілістів і вигадали нові посилені шини, які назвали RunFlat. У перекладі з англійської на російську мову це означає «їзда на спущеній гумі». Різні виробники позначають цю технологію по-різному. Наприклад: Michelin - ZP, Goodyear - RunOnFlat, Bridgestone - RFT, Nokian - Run Flat, Continental - SSR.
Такі шини відрізняються від звичайних шин додатковими посиленими бортами. У той час, коли проста гума здувається, вона осідає під масою автомобіля. Борти відходять від диска і бічні частини сплющуються. А посилені боковини шин Run Flat здатні утримувати гуму на диску, і відповідно, утримати масу машини після проколу і втрати тиску ще якийсь проміжок часу.
Скільки ж можна проїхати після проколу шини із технологією RunFlat? Все залежить від швидкісного режиму та самої автошини. Приблизно 70-160 км при швидкості до 80 км/год.
Переваги технології RunFlat:
- Ремонт покришок;
- Можливість дістатися до найближчого СТО;
- зниження ризику при проколі шини;
- зниження ризику псування диска;
- немає потреби у запасці.
Недоліки у посилених покришок теж є. Їх рекомендується використовувати разом із системою, яка контролює тиск у шинах TPMS, RDC, RPA. Без застосування цієї системи експлуатувати гуму RunFlat досить небезпечно, тому що водій може не помітити, як зник тиск у шинах і продовжувати їхати на великій швидкості, а також різко входити в поворот і робити інші маневри.
Не всі шини з технологією RunFlat можна встановлювати на прості диски. Шиномонтаж здійснюється за допомогою сучасного обладнання, що оснащено "третьою рукою" (Easymont, Bead Press System).
Ще одним недоліком можна назвати підвищену жорсткість покришок, що позначається на керуванні транспортним засобом. Крім того, вартість шин з технологією RunFlat не низька, тому вони доступні не кожному автомобілісту.